tabung gajah^^

muka surat

Friday 4 May 2012

hati

assalamualaikum!
*_^

a word that can always knocked the mind well!
*for me*

bila sebut HATI macam - macam boleh terlintas dalam minda

rindu
kasih
sayang
kasih kekasih ^^

dengan hati, kita akan dapat rasa sesuatu yang baik dan sesuatu yang kurang baik. right?
doing this, I believe that Allah beri kita hati untuk membimbing kita move on dengan adanya minda untuk mencari jalan penyelesaiannya...

mereka kata
ikut hati mati
ikut rasa binasa

saya ikut yang lebih arif kata
"Mintalah fatwa dari hatimu. Kebaikan itu ialah apa yang menenteramkan dirimu, dan menenteramkan hatimu. Dosa itu ialah apa yang bergetar dalam diri dan ragu dalam jiwa, sekalipun ada orang berfatwa kepadamu dan mereka berfatwa dengan menyalahinya"
~Riwayat Ahmad dan Al - Darimi~ 

bila hati mengingatkan saya akan kebaikan yang saya dapat kelak
I will always smile and take a step on
bila hati berbisik yang ia akan memberi kesan yang kurang baik
saya cari jalan selamat dengan mengorak satu langkah ke belakang

mungkin itu rasa percaya yang saya tanam dalam diri tapi saya yakin yang rasa percaya ini akan memberi keputusan yang lebih baik jika saya gabungkan dengan ilmu yang ada dalam minda saya

think it first then ask yourself, kalau instinct anda kuat menyatakan apa yang anda fikir itu kurang baik, berhentilah dan cari jalan yang lain!

MAY ALLAH BLESS
^_^

2 comments:

  1. Tapak cinta itu di hati..bukan di mata..
    Rinduu sama kamu.. ^^

    ReplyDelete