tabung gajah^^

muka surat

Saturday 24 March 2012

sunday=working day

selalunya, when we mention sunday
peoples always think that it's holiday
same goes to me

hari ahad adalah hari untuk berehat dan bertenang
hari untuk bersama keluarga
hari untuk buat movie marathon
hari untuk lepaq baca novel
hari untuk buat semua yang tak sempat nak buat time weekdays

tapi
since aku start practical
I learned new thing or lebih mudah aku diajar untuk faham sesuatu

"a researcher have no holiday"

waaaaaa!!!!
sebenarnya, ada aje holidaynyer... but it depends on your research. kalau research tu memerlukan kita buat kerja weekend, then we have to lah kan? even rasa macam tak nak...

even aku sekarang ni just practical student and kelihatan seperti research assistant, tapi aku belajar untuk adapt dengan kerja - kerja as a researcher dengan jayanya... manalah tau kan, Allah tetapkan rezeki aku dalam bidang penyelidikan... siapa tahu kan? plus, aku selalu remind diri aku apa yang seorang kawan pernah cakap kat aku

"please think negative before think negative"

so, be positive... kena ingat negative effect sebelum kita berfikiran negatif...

anyway, for those yang ada masa untuk cuti on sunday...
gunalah cuti hangpa baik - baik
p lepaq ngan family ka...
bakal wife ka...
bakal husband ka...
ngan anak - anak ka...
mesti depa happy and you all pun akan happy

anyway...
kerjalah hari - hari pun
tapi jangan lupa

KEEP ALLAH AND YOUR FAMILY FIRST!

happy sunday !

 

0 comments:

Post a Comment